zondag 31 augustus 2014

gotta be you

DSC_0471

[ENG] And here we have the first outfitpost! And i dont know if i will be able to post more of them because i'm currently living in Sarajevo because of my internship. I'll tell more about that in a future post. The thing is that i dont know anyone to take my photos here. at least not someone who does it so well like my sister does. I'm still thinking of ways to make outfitposts and if you guys have any tips, feel free to share them with me.

When we were about to shoot the photos for this post, we almost got robbed. At first we wanted to shoot at this beautiful empty street and suddenly this one guy wearing a black wintercoat shows up and keeps looking at the camera. He had this weird kind of glare and he suddenly stopped walking while his eyes were still on the camera. At that point my sister and I knew what he was up too and we walked out towards the main street and as I turned around I saw that he was following us. Then we started running and ran inside the building in front of Begova Dzamija that i dont know the name of anymore (i should feel ashamed about this tbh) hoping that he lost track and then we discovered this nice scenery that would work even better. Luckily we didnt see that guy anymore and I honestly dont feel like bringing my camera out anymore.

And I also have to mention that this is my most favorite dress this summer and I wore it so much. It's so simple and it goes well with pretty much everything even though this combination is my favorite. Also my hair looks frizzy but I had washed it maybe an hour before we went and I just let it dry in the sun and that's when it starts to frizz.

[NL] Hier is dan de eerste outfitpost op mijn nieuwe blog! Helaas ben ik bang dat ik de komende tijd geen nieuwe outfits zal kunnen posten omdat ik tot november in Sarajevo zit voor mijn stage (meer hierover volgt nog in een post) en ik hier niemand heb die echt mooie foto's voor mij kan maken zoals mijn zus altijd doet. Ik ben op zoek naar ideeën om dit probleem op te kunnen lossen en als jullie nog tips hebben hoor ik het natuurlijk graag! 

Deze keer zit er een verhaal achter de locatie en de foto's. Dit is namelijk niet de locatie die ik in gedachten had. De oorspronkelijke locatie was een leeg zijstraatje in Bascarsija, maar net toen wij op het punt stonden om de foto's te maken verscheen er opeens een man in een zwarte winterjas en hij bleef maar naar de camera kijken. Het was echt een soort staren dat hij deed maar dan op zo'n vieze manier en opeens stond hij stil terwijl zijn ogen nog steeds op de camera gericht waren. Mijn zus en ik wisten gelijk dat het tijd was om weg te gaan en we liepen weer terug richting de hoofdstraat. Ik draaide me toevallig even om en zag dat die man achter ons aan liep dus toen zijn we snel een museum ingevlucht waar ik de naam niet meer van weet (schaam schaam), hopend dat hij ons uit het oog was verloren. Hier ontdekten we deze prachtige locatie die ik stiekem wel leuker vond dan de vorige. Gelukkig hebben we die man niet meer gezien en hebben we alsnog mooie foto's kunnen maken! 

Dit jurkje is trouwens mijn absolute favoriet deze zomer omdat het vrij simpel is en op zoveel verschillende manieren te combineren is. Ook het model is helemaal perfect voor mij. Mijn haar is trouwens echt pluizig op de foto's maar dat komt omdat ik het een uur voordat we weggingen had gewassen en gewoon in de zon had laten drogen en dan krijg je dit dus als resultaat. Volgende keer better opletten. 

DSC_0458
WEARING: dress: Zara || jacket: Forever 21 || shoes: Asos 

DSC_0453

DSC_0456

DSC_0469

DSC_0455

edit

4 opmerkingen:

Elbrich xfashionmeep zei

Super mooi! Liefs, Elbrich

Alma ♡ zei

dankjewel!! xx

Anna zei

Wauw, wat een mooie foto! <3

Tanya zei

I love the stripes.

the-renaissance-of-inner-fashion.blogspot.co.uk